Foto: Vejdirektoratet

Mange spørgsmål om Resenbrokrydset

Vejdirektoratet har den seneste tid modtaget mange spørgsmål om opbygningen af Resenbrokrydset. Derfor har Vejdirektoratet udarbejdet en spørgsmål/svar om det vigtige kryds.

Resenbrokrydset befinder sig i en overgangsfase. Krydset er bygget til en fremtid, hvor motorvejen dagligt sender tusinder af biler gennem Silkeborg, uden om alle lyssignalerne.

Krydset er sammensat på en sådan måde, at det bedst muligt kan klare presset i myldretiden, indtil den efterårsdag i år, hvor motorvejen åbner.

- Situationen i Resenbrokrydset er nok det bedste eksempel, vi har på, at motorvejen virkelig er nødvendig. Krydset er belastet af de mange biler i myldretiden. Vi er meget opmærksomme på Resenbrokrydset, siger Mike Boesen, der er projektleder på motorvejen.

- Hvorfor er Resenbrokrydset ikke en rundkørsel?
- Hvorfor er der en hastighedsbegrænsning på 50 km/t?
- Hvorfor er der lavet sammenfletning nord-/sydgående?
- Hvorfor er der så meget kø i øst-/vestgående retning?

Det er nogle af de spørgsmål, du kan finde svar på hos Vejdirektoratet. Du kan læse dem alle på deres hjemmeside.

Vejdirektoratet besvarer alle spørgsmål direkte.