Digital efteruddannelse til lærere klar

Lærere og pædagoger i Silkeborg mangler digitale kompetencer. Det skal en ny efteruddannelse i digital designtænkning rette op på.

Der er ingen tvivl om, at verden er blevet væsentlig mere digital de seneste par år. Og med den udvikling vil de unge elever i Silkeborg og resten af Danmark få mere undervisning i IT og medier, innovation og entreprenørskab.

Men mange lærere føler ikke, de har den nødvendige viden til at undervise deres elever i den digitale verden, viser en ny undersøgelse.

Derfor har Aarhus Universitet i samarbejde med Silkeborg, Vejle og Aarhus Kommune oprettet en efteruddannelse i Digital fabrikation og designtænkning.

- Den nye uddannelse skal ruste lærerne til at anvende nye muligheder og skabe en generation af kreativt, digitalt tænkende børn, fortæller Ole Sejer Iversen, der er professor og leder projektet [email protected] ved Aarhus Universitet.

Han håber, at efteruddannelsen kan være med til at sætte digital fabrikation mere på skoleskemaet.

Den nye efteruddannelse afholdes i både Silkeborg, Vejle og Aarhus og første hold begynder i denne måned.