Løgnagtige sælgere misbruger EnergiMidt

EnergiMidt får stadig flere henvendelser fra kunder, der har været i kløerne på løgnagtige elsælgere, som vil have dem til at skifte elselskab på et falsk grundlag.

Mindst fem kunder kontakter hver uge EnergiMidt, fordi de er blevet ringet op af svindelsælgere.

- De nyeste eksempler er selskaber, som påstår, at vi har fusioneret med dem, eller at de ringer på vegne af os, fordi vi ikke selv kan nå at ringe til alle vores kunder, fortæller Jan Højlund, forretningschef i EnergiMidts elkundecenter

En af de kunder, der har været i kløerne på de løgnagtige sælgere er Jørgen Mumm.

- Sælgeren sagde, at jeg bare lige skulle bekræfte, at de havde kontaktet mig og oplyse min adresse, mit telefonnummer og personnummer. Så guidede han mig ind på en hjemmeside, hvor jeg skulle indtaste nogle oplysninger og sætte et flueben, fortæller Jørgen Mumm.

Flere gange i løbet af samtalen understregede Jørgen Mumm, at han ikke var interesseret i af skifte selskab, hvilket sælgeren garanterede ikke ville ske.

Det var først, da Jørgen Mumm kort tid efter samtalen tjekkede den bekræftelsesmail, han havde modtaget, at han opdagede, det alligevel var sket.

- Det viste sig at være en velkomstmail fra et andet elselskab, og da jeg læste de mange sider igennem, fandt jeg så i et af de sidste afsnit et sted, hvor der stod, at jeg havde otte dages fortrydelsesret. Jeg skyndte mig at kontakte dem for at få stoppet aftalen, siger han.

EnergiMidt advarer om, at man bør være på vagt, når man bliver kontaktet af elsælgere.

EnergiMidt samarbejder ikke med andre elselskaber omkring kundeforhold.