Bro bygget mellem skole og gymnasium

Forskellen på niveauet i matematik i Folkeskolen i forhold til Gymnasiet overrasker mange unge.

Derfor er Silkeborg Kommune i samarbejde med Københavns Kommune med i et udviklingsprojekt, der kaldes ’Matematikbroen’.

I gymnasiet er tempoet højere og opgaverne sværere, og derfor er der ofte særlige problemer med skiftet fra folkeskole til gymnasie i netop matematik.

Projektet involverer 24 lærere fra skoler i Silkeborg Kommune og Silkeborg Gymnasium. De har siden september arbejdet på at bygge 'broen'. I dag afsluttes projektet og evalueringen begynder.

Folkeskolelærer og medlem af projektgruppen Helene Salvagni Binderup, siger i en pressemeddelelse at læregrupperne har fået større kendskab til hinandens undervisning, og at det har været udbytterigt at udvikle undervisningsmateriale sammen, som tager højde for netop de faglige problemer, eleverne har.

Projektet er støttet med 1,2 millioner kroner af A.P. Møller Fonden.