Jette Hansen og Rikke Iversen viser her de nye Voel-trøjer frem. Foto: Silkeborg-Voel.

Lars Larsen øger støtten til håndboldkvinderne

Michael Helligsø 

Når Silkeborg-Voel indleder håndboldåret 2017, bliver det med en ny hovedsponsor på trøjerne

HåNDBOLD Endelig lykkedes det. Efter flere sæsoner uden en decideret hovedsponsor kan Silkeborg-Voel KFUM torsdag offentligøre, at klubben har fået en aftale på plads med en ny samarbejdspartner.

Ny hovedsponsor i dameligaklubben bliver Lars Larsens milliardforetagende Jysk, som også lægger navne til klubbens hjemmebane Jysk Arena. Virksomhedens blå og hvide logo vil allerede være synligt, når Silkeborg-Voel den 4. januar ude møder HC Odense i dameligaen.

- JYSK støtter massivt op om elitesporten i Silkeborg som hovedsponsor for håndboldherrerne i Bjerringbro Silkeborg, JYSK Arena og opførelsen af det nye stadion JYSK Park. Det er helt naturligt for os nu at udvide det engagement gennem et sponsorat af håndboldkvinderne i Silkeborg-Voel KFUM, som gør det godt i ligaen, siger Jan Bøgh, der er administrerende direktør i Jysk.

Silkeborg-Voels direktør Mikael Bak er meget tilfreds med, at han aftalen med Jysk er faldet på plads. Ud over Lars Larsens firma er der plads til to andre hovedsponsorer i klubben.

- Vi er meget stolte over at kunne præsentere en stor, anerkendt virksomhed som JYSK som ny hovedsponsor. Det er et fantastisk brand at blive identificeret med, og så håber vi selvfølgelig samtidig, at støtten fra JYSK kan være med til at bringe os et skridt videre rent sportsligt, siger Mikael Bak.

Sponsoratet gælder frem til udgangen af sæsonen 2018/2019.