Ordførende direktør i Jyske Bank

Jyske Bank bliver hovedsponsor for Museum Jorn

Jesper Rosenquist 

Museum Jorn har sat sig selv på verdenskortet med internationale udstiller, og den succes vil Jyske Bank være en del af

SILKEBORG Museum Jorn har indgået en aftale med Jyske Bank som museets hovedsponsor. Det sker på baggrund af, at museet de senere år har haft flere store, internationale udstillinger på programmet og har oplevet stigende besøgstal.

Den udvikling vil Jyske Bank gerne støtte. Det fortæller Anders Dam, ordførende direktør i Jyske Bank, i en pressemeddelelse.

- Museum Jorn har gennem de senere år gennemgået en meget positiv udvikling. Det vil vi gerne benytte til at understøtte vores position som rådgivnings- og relationsbank og give anderledes oplevelser til vores kunder. Derudover er Museum Jorn med til at sætte Silkeborg på verdenskortet med en attraktion i verdensklasse, hvilket også har stor betydning for Jyske Bank, siger

Foruden at kunne tilbyde kunder adgang til kunst i verdensklasse ser banken også samarbejdet i et større perspektiv.

Asger Jorn, som kom fra Silkeborg, var en mand, der satte markante aftryk i den verden, han levede i. Ikke ved at gå i andres fodspor, men ved at finde sin helt egen unikke stil og tone. Og det er netop heri, at Jyske Bank kan se et positivt sammenfald med Museum Jorn i Silkeborg.

Kan udvikle museet
Museumsdirektør Jacob Thage glæder sig over den nye aftale.

- Hovedsponsoratet giver mulighed for at udvikle museet, vores udstillinger og vores publikumsbetjening yderligere. Jyske Bank har i flere år været en loyal støtte for og samarbejdspartner med Museum Jorn. Vi er stolte af, at Danmarks næststørste finanskoncern kan se værdien i at arbejde sammen med os og nu tager skridtet fuldt ud ved at indgå et hovedsponsorat. Vi mener selv, at netop vores særlige rammer tilbyder noget helt specielt til gæsterne, de får nogle anderledes oplevelser at tale om, og de får noget ekstraordinært med hjem. Det er vi glade for, at Jyske Bank kan se værdien i, siger Jacob Thage i pressemeddelelsen.