- Inden for det seneste år har vi vundet 6,7 millioner nye kunder. Det er noget, vi skal være stolte af. Især når masser af eksperter har travlt med at erklære den fysiske butik for død, siger Jan Bøgh fra Jysk Nordic. Foto: Jysk

6,7 millioner nye kunder på et år til Lars Larsen

Jakob Munk Schmidt 

Jysk Nordic-direktør Jan Bøgh tror på den fysiske butiks fremtid

SEJS-SVEJBÆK Købmand Lars Larsens selskab Jysk Nordic fik endnu et rekordår i 2016-2017 med en omsætning på 14,6 milliarder kroner og 6,7 millioner nye kunder.

Væksten i omsætningen er på 13 procent sammenlignet med forrige regnskabsår.

- Vi har arbejdet på en række områder for at blive mere tiltrækkende over for vores kunder. Det handler blandt andet om at have de dygtigste medarbejdere, et attraktivt sortiment, gode tilbud og selvfølgelig følge med den teknologiske udvikling og udnytte de muligheder, som det giver, forklarer Jan Bøgh, silkeborgenser og administrerende direktør i Jysk Nordic.

Jysk Nordic er et af de store ben i Jysk Group og står for driften af over 1100 butikker i 20 lande, heriblandt Skandinavien.

Det samlede Jysk Group består af Jysk Nordic, Däniches Bettenlager og Jysk Franchise med over 2500 butikker og 21.000 medarbejdere i 48 lande.

Relevante butikker
For Jan Bøgh handler det i Jysk Nordic om fortsat at følge »den Jyske vej« og stole på de værdier og den forretningsmodel, som har formet virksomheden.

- Inden for det seneste år har vi vundet 6,7 millioner nye kunder. Det er noget, vi skal være stolte af. Især når masser af eksperter har travlt med at erklære den fysiske butik for død. Jeg er overbevist om, at de nye kunder, som vi har vundet, er bevis på, at butikker stadig er relevante, hvilket vi også kan læse ud af vores kundeundersøgelser. Men de skal kombineres med en stærk onlinetilstedeværelse for at sikre, at Jysk indfrier forbrugernes behov, uanset hvordan de foretrækker at handle, siger Jan Bøgh.

- Kunderejsen er blevet mere kompliceret. Ofte begynder den online, så det er vigtigt at være til stede på en række forskellige platforme og tydeligt vise, hvad Jysk har at tilbyde, både i form af produkter, service og fleksibilitet, tilføjer han.

Gode skandinaviske tilbud
Jan Bøgh understreger samtidig, at en onlinetilstedeværelse kun bliver værdifuld, når det fundamentale er på plads.

- Vi arbejder løbende på at forbedre kvaliteten af vores produkter og sikre os, at sortimentet er attraktivt for vores kunder. Vi er en skandinavisk virksomhed med skandinaviske værdier, og det skal ikke kun være tydeligt i den måde, vi driver forretning på, men også i vores sortiment. Vi er meget fokuseret på at øge antallet af varer med et tydeligt skandinavisk design, siger Jan Bøgh.

Sammen med god kundeservice og gode tilbud er det hjertet og sjælen i Jysk.

- Vi gør det, vi tror, er rigtigt for Jysk og vores kunder, og det har indtil videre været en stor succes, siger Jan Bøgh.