Sælgere misbruger lokalt el-selskab
Hver uge modtager elselskabet EnergiMidt henvendelser fra kunder, der har oplevet, at sælgere fra andre elselskaber misbruger EnergiMidts navn. Formålet er opbygge tillid.
Konkurrencen på elmarkedet er hård, og det får sælgere fra flere af landets elselskaber til at bruge ufine salgsmetoder i forsøget på at skaffe nye kunder. EnergiMidt med hovedkontor i Silkeborg modtager adskillige henvendelser fra fortvivlede kunder, der har ladet sig forvirre til at skifte selskab uden at være klar over det.
Hos EnergiMidt er man ved at være godt træt af at få misbrugt sit navn på den måde, men først og fremmest ærgerlig på sine kunder vegne.
- Det går ud over hele branchen, for det er efterhånden svært for kunderne at vide, hvem de kan stole på. Det er primært blandt de yngre spillere på markedet, at vi ser metoderne, men der har også været eksempler hos især et af de store og mere veletablerede, fortæller Jan Højlund.
De kunder, EnergiMidt taler med, som har været ude for dette, er chokerede over at være blevet direkte løjet for på den måde.
- Ofte har de slet ikke været klar over, at de har skiftet selskab, før de kontakter os, og vi må fortælle dem, at de ikke længere er registreret som kunde i vores system. De har simpelthen aldrig sagt ja til en ny aftale med det pågældende selskab, men er alligevel blevet flyttet uden deres accept, siger Jan Højlund.
EnergiMidt understreger, at de ikke videregiver hverken telefonnumre, adresser eller forbrugsdata til andre selskaber.