Mette Andersen fra Bryrup Camping, der vandt en af temapriserne i 2014, og regionsrådsformand Bent Hansen.

Tre turist-aktiviteter med i priskamp

Sidste år vandt Bryrup Camping en temapris i forbindelse med regionens turismepris. I år er tre af de 20 kandidater til prisen fra Silkeborg.

Den 10. november vil regionsrådsformand Bent Hansen for fjerde år i træk uddele TurimeVÆKSTprisen til turismeaktører, der har knækket turistkoden og løftet deres virksomhed op i nye luftlag.

Det foregår på Hotel Scandic Silkeborg i forbindelse med den årlige regionale turismekonference.

I alt er 20 forskellige turistaktiviteter nomineret til prisen, og tre af dem er fra Silkeborg. Racingdenmark, VisitSilkeborg og Silkeborg Sø-Camping.

Indehaverne af Silkeborg Sø-Camping investerede sidste år i flere nye tiltag på campingpladsen og har hen over sommeren konstateret den bedste sæson i 23 år.

VisitSilkeborg har sat området på landkortet med én sammenhængende, digital kampagne, der har øget trafikken på Silkeborg.com med 123 procent.

Racingdenmark afholdt i august eventyrløbet Yeti Adventure Challenge og formåede at trække Kronprins Frederik som deltager og Monte Carlo-værterne Peter Falktoft og Esben Bjerre som kommentatorer.

TurismeVÆKSTprisen er tredelt og består af en hovedpris og to temapriser. Hovedprisen ledsages af 75.000 kroner samt en bronzeskulptur udført af den midtjyske kunstner Thomas Andersson.

Den gives til en kandidat, der har skabt vækst, nye job og meromsætning med nye tiltag – og gerne med en tydelig international vinkel.