Silkeborg styrker markedsføringen i Norge

Norske turister har et højt forbrug og lyst til andre oplevelser, end det smukke fjeldland selv byder på. Derfor vil Silkeborg og 10 andre kommuner styrke markedsføringen i Norge.

Det er de 11 østjyske kommuner i Business Region Aarhus, der er gået sammen om årligt at kaste omkring 850.000 ekstra kroner i markedsføringen i landet mod nord.

- Det særlige ved Østjylland er, at vi i en relativt afgrænset geografi kan tilbyde gæster i alle aldre og livsfaser unikke natur-, kultur og kystoplevelser langs Østkysten og i storbyen Aarhus. Og så er der ikke langt til Søhøjlandet og Gudenåen i Østjyllands blågrønne bælte eller Legoland for den sags skyld. Det skal vi fortælle vores potentielle gæster, så også mindre kendte destinationer bliver til at få øje på, siger borgmester Steen Vindum (V).

Silkeborg har bidraget med 90.000 af de 850.000 kroner. Der er nemlig betalt 1 krone per indbygger i kommunerne.

Målet er at tiltrække flere norske turister og styrke den nuværende vækst på turistområdet. Siden 2008 har en vækst på knap 30 procent skabt over 3000 arbejdspladser og hentet 2 mia. kr. hjem alene i Business Region Aarhus.

Info om Business Region Aarhus
Business Region Aarhus er et samarbejde mellem 11 østjyske kommuner, der arbejder for at skabe vækst og arbejdspladser og for at fastholde og styrke området som et af Danmarks to førende vækstcentre med international gennemslagskraft. Samarbejdet består af Favrskov, Hedensted, Horsens, Norddjurs, Odder, Randers, Samsø, Silkeborg, Skanderborg, Syddjurs og Aarhus Kommuner.