Gæsterne er vilde med flere Silkeborg-hoteller

Bjarne Gregersen 

Flere lokale hoteller topper i anmeldelser fra gæsterne, og det får samtidig større og større betydning for hotellernes succes

SILKEBORG »Meget tilfreds med opholdet. Venlig og hurtig betjening ved ind- og udtjekning. Rene værelser og superfin morgenbuffet. Dejlig beliggenhed, supervenligt personale. Det var en rigtig god oplevelse.«

En hurtig sammenskrivning af de tre seneste anmeldelser på rejseportalen Tripadvisor fra gæster på Hotel Scandic Silkeborg fortæller meget godt, hvorfor Silkeborg-hotellet nu for første gang har opnået Tripadvisors klassifikation »Certificate of Excellence«.

Og det vækker stor glæde hos Scandic Silkeborgs direktør Birthe Jakobsen.

- I dag er det af uvurderlig betydning, hvor godt vi bliver anmeldt via de sociale medier og på Tripadvisor. Det er min oplevelse, at så godt som alle gæster og turister først går ind og tjekker anmeldelser og andre gæsters oplevelser, inden de booker. Derfor er det meget afgørende, at vi i Silkeborg-området ligger rigtig højt, så vi bliver endnu mere attraktive at besøge. Vi tror på, at det kan være med til at trække endnu flere gæster til os og til Silkeborg-området i det hele taget, siger Birthe Jakobsen, der også fremhæver, at anmeldelserne desuden kan bruges aktivt i forhold til andet end alene hotellets service, men også til blandt andet at fremhæve Silkeborgs fantastiske natur.

Excellence-prisen er derudover i Silkeborg-området også tildelt Radisson Blu Papirfabrikken, Vejlsøhus samt Kongensbro Kro, mens Gl. Skovridergaard topper med Tripadvisers mest fornemme pris »Travellers Choice«.