Jyske Bank klar til generalforsamling – men med forbehold

Peter A. Sørensen

Jyske Bank afholder den udskudte generalforsamling i bankens lokaler i juni, men opfordrer aktionærer til ikke fysisk at møde op

SILKEBORG Jyske Bank måtte ligesom flere andre banker aflyse den årlige generalforsamling på grund af coronakrise, men nu er situationen ændret så meget, at Silkeborg-banken gør klar til at afholde generalforsamlingen den 16. juni klokken 9.00.

Der er dog en række forbehold, og Jyske Bank med ordførende direktør Anders Dam i spidsen anbefaler, at aktionærerne ikke møder op.

- For at minimere risikoen for smitte og for at følge regeringens og myndighedernes forholdsregler opfordres særligt til, at bankens aktionærer undlader at møde fysisk op til generalforsamlingen, men i stedet benytter muligheden for at afgive stemme enten via fuldmagt eller brevstemme, lyder det i meddelelsen fra banken.

Her slås det også fast, at det kan blive nødvendigt at aflyse generalforsamlingen igen, hvis ikke retningslinjerne bliver overholdt.

- Såfremt der mod forventning møder flere aktionærer op til generalforsamlingen, end hvad der er tilladt af forsamlingsforbuddet, vil banken være nødsaget til at aflyse generalforsamlingen. Ved generalforsamlingen vil banken alene være repræsenteret af bestyrelsesformand Sven Buhrkall og ordførende direktør Anders Dam, lyder det i meddelelsen fra banken.